WP 2/2009: Účast na dalším vzdělávání a vliv ICT na další vzdělávání
Working Paper č. 2/2009, NVF-NOZV (ISSN 1801–5476)
První část studie srovnává účast dospělých na dalším vzdělávání v České republice s její úrovní v jiných zemích Evropské unie. Zahrnuty jsou charakteristiky účasti na dalším vzdělávání, jako je celková účast, vztah k ekonomické aktivitě, profesnímu zařazení, dosaženému vzdělání, pohlaví a věku. Pozornost je rovněž věnována důvodům účasti a neúčasti na dalším vzdělávání, či nákladům vynaloženým na jednoho účastníka. Druhá část publikace je zaměřena na specifický vliv rozvoje informační společnosti na další vzdělávání. Hodnoceny jsou možné příležitosti a hrozby pro lidské zdroje plynoucí z dynamiky rozvoje ICT, zejména postavení ČR z hlediska úrovně a získávání elektronických dovedností. Kapitola se věnuje nejen ICT jako předmětu, ale také nástroje dalšího vzdělávání. Součástí je analýza účasti na dalším vzdělávání elektronickou formou, účast na online kurzech a využití eLearningu v podnicích. Poskytuje rovněž informace o dosavadním vývoji ICT politik v ČR a zemích EU.
Autor: | J. Braňka, M. Salavová |
---|---|
Místo vydání: | Praha |
Rok vydání: | 2009 |
ISBN: | 978-80-86728-99-5 |
Projekty
Centrum výzkumu konkurenceschopnosti ČR
Ukončený projektRealizace projektu: 1. 1. 2005 – 31. 12. 2011
Od roku 2005 byla Národní observatoř jedním ze tří pracovišť Centra výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky, které bylo založeno na základě grantu MŠMT. V jeho rámci Národní observatoř prováděla výzkum kvality lidských zdrojů jako jednoho z faktorů konkurenceschopnosti.