Projekty
STRATEGICKÁ INTELIGENCE PRO VÝZKUM A INOVACE (STRATIN+)
Běžící projektDigital Individual Learning Accounts (DILA) in the Visegrad countries
Běžící projektDigitální individuální vzdělávací účty (DILA) v zemích Visegrádu.
Projekt je zaměřen na podporu členských států při vytváření možného rámce pro individuální vzdělávací účty a ve svém důsledku přispívá ke zvýšení počtu dospělých studentů. Hlavním cílem projektu je modelovat a testovat datový model, který by umožnil využití technologií umělé inteligence pro personalizovaná doporučení ke vzdělávání a efektivní vynakládání prostředků prostřednictvím způsobu poskytování vzdělávání, jako jsou individuální účty učení (ILA).
ReferNet
Běžící projektCílem této sítě je shromažďovat a zpracovávat informace a analýzy o odborném vzdělávání v členských zemích EU a zajišťovat jejich zpřístupnění odborné veřejnosti.
V každé členské zemi EU bylo založeno národní konsorcium skládající se z institucí aktivních v oblasti odborného vzdělávání, které vede národní koordinátor. V České republice se na pozici národního koordinátora se po dvou letech střídá Národní vzdělávací fond a Národní ústav pro vzdělávání (NÚV). V letech 2015 a 2016 zastával roli národního koordinátora Národní ústav pro vzdělávání.
SkillsNet
Běžící projektSmyslem sítě SkillsNet je spojovat kvalifikované výzkumníky a další odborníky z oblasti zaměstnanosti, trhu práce a vzdělávání nad řešením otázek zaměřených na rychle se měnící požadavky na znalosti a dovednosti pro budoucí pracovní trh a na metody jejich zjišťování, aby na ně mohl včas reagovat vzdělávací systém při odborné přípravě žáků a dospělých. Síť založilo Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání a přípravy (Cedefop) v r. 2003.
Vliv postupující automatizace a digitalizace na pracovní kompetence zaměstnanců
Ukončený projektProjekt byl zadaný Asociací samostatných odborů (ASO) s cílem zpracování souhrnné studie o vlivu automatizace a digitalizace na dovednosti zaměstnanců.
Erasmus SUSMILE - Successful online learning for sustainable last mile logistics
Ukončený projekt
Projekt spolufinancovaný z evropského programu ERASMUS+
Dvouletý projekt Erasmus SUSMILE (Succesful online learning for sustainable last mile logistics) má za cíl přispět k rozvoji možností digitálního vzdělávání v oblasti udržitelné logistiky.
C-Game: Hra s náplní kariérového poradenství ve městě plném povolání
Ukončený projektProjekt spolufinancovaný z evropského programu ERASMUS+ |
Dvouletý mezinárodní projekt programu ERASMUS+ s cíle vytvoření hry pro žáky posledních ročníků základních škol, která jim pomůže s profesní orientací a výběrem navazujícího studia.
CAREERS AROUND ME: Inteligentní technologie pro zlepšení dovedností v oblasti řízení kariéry
Ukončený projekt
Projekt spolufinancovaný z evropského programu ERASMUS+ |
Dvouletý mezinárodní projekt ERASMUS+ s cílem vytvořit společný rámec dovedností řízení vlastní kariérové dráhy (CMS), katalogu CMS a webové platformy soustřeďující informace, vzdělávácí moduly, interaktivní a offline nástroje na podporu rozvoje CSM.
Opening Doors: Networked PhD Education
Ukončený projekt
Projekt OPENING DOORS (financovaný z programu Horizon 2020) se zaměřuje na doktorské vzdělávání, konkrétně na příležitosti spolupracovat s dalšími začínajícími výzkumnými pracovníky z různých oborů a zemí na „reálných“ aplikovaných problémech. Díky intenzivní komunikaci se zaměstnavateli a absolventy doktorandského studia, kteří působí v sítích otevřené vědy a otevřených inovací v celé Evropě, a pedagogy a zaměstnavateli PhD působícími na akademické půdě, tým Opening Doors indentifikuje typy kompetencí, které jsou oceňovány v těcto prostředích. Na tomto základě byl v kooperaci se sítí zainteresovaných stran navržen otevřený online vzdělávací kurz v oblasti otevřené vědy a otevřených inovací s názvem “Opening Your Research To Collaborative Futures”.
Průzkum o doktorském studiu na Vysokém učení technickém v Brně
Ukončený projektAnalýza doktorského studia na Vysokém učení technickém se zaměřila na náročnost studia, ekonomické podmínky, motivace ke studiu a důvody jeho neúspěšného ukončování. V rámci zakázky bylo provedeno dotazníkové šetření mezi současnými a bývalými doktorandy univerzity, na jehož základě byly identifikovány hlavní problémy doktorského studia na jednoltivých fakultách univerzity. Součástí výstupů ze zakázky jsou doporučení na změny v organizaci doktorského studia za účelem zlepšení jeho podmínek a výsledků.