Guide on forecasting and foresighting of skill needs: část foresighting
Národní vzdělávací fond (NVF) v roce 2013 spolupracoval na projektu
Mezinárodní organizace práce (www.ilo.org)
Guide on forecasting and foresighting of skill needs
zaměřeném na zpracování metodického průvodce pro zjišťování
budoucích kvalifikačních potřeb trhu práce a postupů jak využít
získaných informací pro národní vzdělávací politiku a zaměření
programů odborné přípravy.
Průvodce je v první řadě určen rozvíjejícím se zemím tzv.
třetího světa a transitivním ekonomikám, čemuž odpovídá i způsob jeho
zpracování s orientací na praktická doporučení postupů, které fungují
v zemích praktikujících předvídání kvalifikačních potřeb již dlouhou
dobu, a přináší i případové studie z těchto zemí. Užitečný však
bude i odborníkům zajímajícím se o problematiku zjišťování budoucích
nároků ekonomiky na kvalifikovanou práci, neboť zde naleznou souhrnný
přehled používaných postupů, příklady, jak vybrané země prakticky
postupují a rovněž odkazy na literaturu a jména odborníků z celého
světa, kteří se tématu věnují.
NVF připravoval část věnovanou kvalitativním postupům
předvídání souhrnně označovanou termínem „foresighting“,
které se využívají v případech či prostředí, když nejsou k dispozici
dostatečná „tvrdá“ ekonomická data anebo pro doplnění a rozšíření
výsledků předvídání získaných pomocí exaktních matematických modelů,
jimž se věnuje další část průvodce zaměřená na kvantitativní postupy
předvídání kvalifikačních potřeb. Tyto postupy jsou v průvodci
zahrnuté pod termínem „forecasting“.
První průvodce (Vol. 4) je nyní dostupný na webových
stránkách ETF:
Autor: | Kolektiv autorů |
---|---|
Rok vydání: | 2015 |
Projekty
Foresights and forward looking scenarios approaches for anticipation of skill needs (ILO)
Ukončený projektRealizace projektu: 1.1.2013 – 31.7.2014
Tuto zakázku zpracovává NOZV – NVF pro ILO (International Labour Office), jejím cílem je zmapovat a porovnat přístupy k foresightingu a scénářům budoucího vývoje kvalifikačních potřeb v různých zemích včetně zhodnocení používaných metod a role, které tyto přístupy zaujímají v širším kontextu systému předvídání kvalifikačních potřeb daných zemí.